Parodontologia tulehduksellisten sairauksien hoidossa

Hammaslääkäriasemat | Helsinki | Veikkola | Lohja | Masala

Parodontaalisilla sairauksilla voi olla pitkäkestoisia vaikutuksia ihmisen kokonaishyvinvointiin. Meiltä saat ammattitaitoista hoitoa jokaisessa tilanteessa.

Parodontaaliset sairaudet ovat joukko usein pitkäaikaisia, kroonisia, tulehduksellisia sairauksia. Niiden taustatekijänä on hammasplakki, joka kehittyy hampaiden pinnoille. Monimutkaisella bakteerisysteemillään se sairastuttaa ikeniä ja hammasta ympäröivää kudosta sekä itse hammasluuta ja kiillettä. Pitkälle edetessään parodontiitti johtaa hampaiden heilumiseen, löystymiseen ja lopulta menetykseen.

Mikäli potilaalla on parodontaalinen sairaus, se edellyttää tervehtyäkseen hampaiden säännöllistä puhdistusta vastaanotolla sekä erityisen huolellista suun kotihoitoa. Hammaslääkärin suorittamassa perushoidossa kaikki hammaspinnat puhdistetaan hammaskivestä ja bakteeripeitteestä sekä tulehtunut ienkudos poistetaan ientaskusta (juurenpinnan kuntoutus). Toimenpide tehdään usein puudutuksessa. Perushoidon tukena voidaan tarvita ienleikkauksia, jotta syvällä oleva tulehdus saadaan hoidettua.

Meiltä saat kattavat palvelut parodontaalisten sairauksien ehkäisyyn ja hoitoon. Tule asiakkaaksemme ja varaa aika sinua lähinnä olevalta hammaslääkäriasemalta.

VARAA AIKA

Hakeudu hoitoon mahdollisimman nopeasti

Parodontiitin seurauksena voi syntyä laajempiakin luutuhoja, joiden hoitamiseksi voidaan tarvita parodontologin suorittamia kirurgisia toimenpiteitä. Tällainen hoito mahdollistaa omien hampaiden suussa pysymisen pidempään.

Toisinaan hampaiden löystyminen on osatekijöiden summa. Taustalla voi olla purentatuen puutos, liian kova purentarasitus (mm. kova narskuttelu) tai/ja hampaan kiinnityskudoksen tulehdus. On myös useita muita sairauksia, jotka voivat olla hampaan heilumisen taustalla.

Tässä me ammattilaiset olemme sinua varten! Kysy meiltä lisää sinua askarruttavista suun ja hampaiden asioista.